Sendiri Menyepi


Sebuah lagu yang ingin dikongsi bersama sahabat-sahabat sekalian..Lagu daripada kumpulan edcoustic..Cukup suka lagu ini..Kena dengan diri ini rasanya..(",)



Sendiri Menyepi..
Tenggelam dalam renungan
Ada apa aku seakan kujauh dari ketenangan
perlahan kucari, mengapa diriku hampa…
mungkin ada salah, mungkin ku tersesat,
mungkin dan mungkin lagi…

Oh Tuhan aku merasa
sendiri menyepi
ingin ku menangis, menyesali diri, mengapa terjadi
sampai kapan ku begini
resah tak bertepi
kembalikan aku pada cahayaMu yang sempat menyala
benderang di hidupku..

Perlahan kucari, mengapa diriku hampa
mungkin ada salah mungkin ku tersesat,
mungkin dan mungkin lagi

Oh Tuhan aku merasa..

sendiri menyepi…
Ingin ku menangis, menyesali diri, mengapa terjadi
sampai kapan ku begini
resah tak bertepi
kembalikan aku pada cahayaMu yang sempat menyala

Oh Tuhan aku merasaaaaaaaa……
seeeeendiri….aku merasa sendiri..
sampai kapan begini
resah tiada bertepi…Ooohh..
Kuingin cahyaMu
benderang di hidupku..




Posted on 9:21:00 pm by egtanta and filed under | 0 Comments »

Kembali..


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasihani...

Selawat dan salam ke atas Junjungan Besar Nabi Muhammad Sallallahu alaihi wasallam, ahli keluarga Baginda, para sahabat serta seluruh muslimin dan muslimat.

Alhamdulillah jutaan kesyukuran diucapkan kehadrat Allah Subhanahu wa Ta'ala kerana diri ini masih lagi diberi peluang untuk menghirup udara segar di muka bumi ini, masih lagi diberi pinjaman nikmat kehidupan, dan masih lagi diberi peluang untuk menyambung dan meneruskan perjuangan yang tiada kesudahannya ini.

Terlalu lama rasanya blog ini tidak diupdate. Kesibukan dengan urusan, tugas serta amanah yang perlu dipikul di kaherah telah membataskan sedikit waktu untuk diri ini mengupdate blog ini. Mungkin kerana sebelum ini ketika di Tanta ada komputer sendiri, maka mudah untuk untuk menaip dan mencari idea untuk mengupdate blog. Tetapi apabila berada di kaherah maka susah sedikit kerana tiada komputer. Nak pergi ke cc malas pulak. Namun, itu semua tidak boleh menjadi alasan. Kerana seperti kata pepatah "Di mana ada kemahuan, di situ ada jalan". Oleh itu perlu ada usaha dan semangat yang tiada lelahnya. Kerana dalam perjuangan tidak ada masa untuk berehat dan berhenti seketika. Perlu diteruskan sehingga bertemu denganNYA.

Kadang-kadang terlintas dalam fikiran ini, kenapa tidak mencuri waktu untuk mengupdate blog ini, sedangkan ada waktu untuk mengupdate blog persatuan. Pulak tu diri ini juga menjadi salah seorang tenaga pengajar dan rujukan kepada sahabat-sahabat yang ingin belajar membuat blog. Ish, macam manalah boleh jadi camni ek..Kita mengajar dan memberi semangat kepada orang lain untuk membuat blog, sedangkan blog kita tidak diupdate2..

Teringat akan kata-kata Ustaz Nasaruddin Tantawi yang menyatakan di dalam blognya iaitu
"Ada di kalangan kita suka buat blog, lepas itu kemaskini selama lima bulan sekali. Ini seperti orang buat rumah, kemudian dia biarkan laman rumah dipenuhi dengan lalang dan semak samun, lepas tu dia menjemput kita masuk, siapa nak masuk kalau rumah seperti itu lebih baik tidak payah buat blog." Benar sekali kata beliau itu. Kenyataan beliau ini betul-betul kena tepat pada diriku ini.

Oleh itu, dengan mengambil iktibar dari kata-kata beliau itu, teguran serta kata-kata semangat daripada sahabat-sahabat seperjuangan, maka diri ini berazam untuk meneruskan dan mengupdate blog ini dengan sebaik-baiknya bagi meneruskan usaha penyebaran dakwah serta berkongsi ilmu yang sedikit ini kepada semua umat manusia.InsyaALLAH..

Moga diri ini terus istiqamah dalam perjuangan ini..Amin..

-AL FAQIR ILALLAH-
Posted on 5:11:00 pm by egtanta and filed under | 0 Comments »